„Рибният пазар на ЕС“ е анализ за промишлеността на ЕС в областта на рибарството и аквакултурите. От него става ясно, че от 2019 г. до 2020 г. разходите на домакинствата за рибни продукти и продукти от аквакултури нарастват със 17%, което е много по-високо от темпа на инфлация от 2,1% на цените за тези продукти. Тенденцията на растеж се потвърждава от данните за потреблението от домакинствата на прясна риба в най-големите страни, консумиращи риба в ЕС, което показа увеличение от 7% на стойността и 4% в обема. Това увеличение най-вероятно е било резултат от закриването в сектора на хотелиерството поради пандемията COVID-19, а последващото увеличаване на потреблението „у дома“.
Последиците от пандемията са очевидни и от данните от 2020 г. за „извъндомното“ потребление на преработени продукти. Най-значителните намаления за 2019 г. са регистрирани в най-големите страни например Германия, Испания, Франция, Италия, които бяха и тези, в които ресторантите бяха затворени за по-дълги периоди.
Намалено предлагане и видимо потребление от 2018 г. до 2019 г.
Привидната консумация на глава от населението, изчислена на 23,97 кг живо тегло на предимно аквакултури, е почти стабилна през 2019 г. в сравнение с 2018 г. Според анализа през 2019 г. гражданите на ЕС са консумирали средно с 390 грама по-малко рибни продукти и продукти от аквакултури, отколкото през 2018 г. Спадът се движеше от намаляването на улова и следователно от консумация на риби, особено на херингата. Общата доставка на рибни продукти и продукти от аквакултури за консумация от човека (производство + внос) е на обща стойност 14,53 милиона тона, което представлява намаление от 206,402 тона от 2018 г. Спадът в улова компенсира увеличенията на вноса и производството на аквакултури.