Австрийската млечна индустрия върви по пътя на растежа на износа. Това се потвърждава от данните за външната търговия, които статистиката на страната отчита за периода от януари до септември 2020 г. Съответно износът на местни млечни продукти се е увеличил с 4,7% през този период, докато вносът е спаднал с 0,2%. Според Асоциацията на австрийските преработватели на мляко това е успех за местната млечна индустрия, който потвърждава стратегията за качеството на местната млечна индустрия на международните пазари и дори по време на криза.
Австрийският износ на млечни продукти възлиза на около 985 милиона евро през първите 3 тримесечия на 2020 г., докато вносът стагнира на около 613 милиона евро. По този начин външнотърговското салдо на местната млечна индустрия се е подобрило с 14% до 372 милиона евро.
Най-важният външнотърговски продукт е сиренето, от него са изнесени 118 000 тона за 498 милиона евро. За разлика от тях вносът възлиза на 96 000 т, или 373 милиона евро. При маслото са изнесени 2 800 тона и са внесени 12 800 тона. И при други стоки има положителни резултати. Най-важните страни за износ са Германия и Италия, следвани от Китай и Холандия. Вносът идва от Германия, Италия, Холандия и на четвърто място от Франция.
Данните от външнотърговската статистика показват високото ниво на международна взаимозависимост на местната млечна индустрия. Около 45% от местните млечни продукти се изнасят. За разлика от тях вносът е около 30 на сто. Асоциацията вижда възможности на отворените пазари на ЕС и в международните търговски споразумения, въпреки многото трудности, като млечната индустрия доказва, че знае как да се възползва от тези възможности. Асоциацията е доволна, че усилията за високо качество на местната млечна индустрия се приемат добре в чужбина. Необходимо е бързото въвеждане на задължително етикетиране на произхода, защото това е единственият начин потребителите да вземат информирано решение за желания продукт.