През 2020 г. имаше структурни промени в млекопроизводството в Швейцария. За първи път в новата история на швейцарското мляко има по-малко от 20 000 млечни ферми. В същото време броят на млечните крави продължава леко да намалява и общият обем мляко остава практически стабилен. В същото време продажбите на млечни продукти останаха високи заради коронакризата, но не само.
В резултат на това млякото се превърна в доста оскъдна стока. Търсенето на млечни продукти в търговията на дребно се увеличи особено през периодите на блокиране, което даде възможност да се компенсира спадът, причинен от спирането на търговията в ХоРеКа сектора.
В същото време слабия туризъм доведе до повишени продажбите на мляко в Швейцария. „Дори ако цената на млякото, все още не е там, където би могла и би трябвало да бъде, можем да говорим за привлекателна година от гледна точка на производителите“, казва Рето Буркхард, ръководител комуникации на Швейцарските производители на мляко.
През 2020 г. швейцарският пазар на мляко страда от недостиг на млечни мазнини и прекомерно предлагане на млечни протеини. Това доведе до затруднена ситуация на съхранение на масло, поради което трябваше да бъдат внесени общо 5800 тона масло на четири транша. Това е ефект и от доста ограниченото количество мляко и много добрите продажби на сирене и млечни продукти за лична консумация едновременно.
2020 г. показа, че швейцарските потребители искат швейцарски продукти, маркирани със знак за произход на страната, а не вносни стоки с неизвестен произход.
Стопаните като цяло са доволни от политиките за подпомагане.