Европейската комисия пусна покани за представяне на предложения за 2022 г. за европейски промоционални програми за насърчаване на хранителните продукти в ЕС и в чужбина. Тази година се поставя специален акцент върху популяризирането на продукти и методи, които подкрепят пряко целите на Европейския зелен договор. Това включва насърчаване на биологични продукти, плодове и зеленчуци и устойчиво земеделие.
185,9 милиона евро са разпределени за популяризиране на хранителните продукти от ЕС в общността и ивън нея. От общия бюджет 176,4 милиона евро са предназначени за съфинансиране на промоционални програми. Останалите средства ще подкрепят инициативи на ЕС в тази област.
Политиката за насърчаване ще съфинансира кампании в съответствие с амбициите на Европейския зелен пакт, подкрепящи цели от стратегията „От фермата до вилицата“, плана за биологичното разнообразие на ЕС и европейската гражданска инициатива „Прекратяване на отглеждането в клетка“. Например, за да се подобри съгласуваността межде стратегията „От фермата до вилицата“ за увеличаване на устойчивото потребление, всички визуални рекламни материали в ЕС, насочени към потребителите, ще трябва да се позовават на изискванията за производството за съответната държава от ЕС.
Кампаниите трябва също така да подчертават високите стандарти за безопасност и качество, както и разнообразието и традиционните аспекти на селскостопанските храни в ЕС, включително схемите за качество на ЕС.
За кампании в чужбина, приоритетите се дава на пазари с висок потенциал за растеж като Япония, Южна Корея или Канада. Очаква се кампаниите да увеличат потреблението и конкурентоспособността на хранителните продукти от ЕС чрез повишаване на техния профил и увеличаване на пазара им в целевата държава.
Широк кръг от органи, като търговски организации, организации на производители и агрохранителни групи, отговорни за дейностите по популяризиране, имат право да кандидатстват за финансиране и да представят своите предложения. Проектите ще бъдат оценявани по-специално по отношение на критериите за устойчивост на производството и потреблението, в съответствие с целите на ОСП за климата, околната среда и хуманното отношение към животните, както и по стратегията „От фермата до вилицата“.
Предложенията трябва да бъдат изпратени до 21 април 2022 г. 17:00 CET (Брюксел) чрез специалния портал. Комисията ще оцени предложенията и ще обяви бенефициентите през есента. Европейската изпълнителна агенция за научни изследвания предоставя редица инструменти, за да помогне на кандидатите да подадат успешно своите предложения.
На 1 и 2 февруари 2022 г. Агенцията ще организира информационен ден по поканата. Първият ден ще бъде посветен на политически аспекти като текущия преглед на политиката за насърчаване, както и приоритетите за поканите за представяне на предложения за 2022 г. Вторият ден ще премине през разработването на успешни кампании и ще включва сесии за сътрудничество между потенциални партньори по проекта.