В Германия фермерите, търговската асоциация за хранителни продукти и представителите на търговските вериги обсъдиха напрегнатата икономическа ситуация в селското стопанство и се договориха за 5 общи цели. Агросектор припомня, че имаше простести в страната заради ниски изкупни цени от търговските центрове.
ПЪРВА ЦЕЛ: Да има обективен омбудсман между търговците и фермерите. Той трябва да бъде упълномощен от двете страни да разрешава възникнали конфликти.
ВТОРА ЦЕЛ: Да има еднакво етикетиране на произхода на германските продукти. Търговията на дребно и земеделците искат да въведат възможно най-скоро законосъобразно, единно и разбираемо за потребителите етикетиране на произхода на местните селскостопански продукти.
ТРЕТА ЦЕЛ: Да се засили рекламата на немски храни. Търговските компании обещаха да подчертаят по-силно услугите на германското земеделие и храни като част от рекламните си дейности.
ЧЕТВЪРТА ЦЕЛ: Да се създадат работни групи за свинско и говеждо месо. В две работни групи в краткосрочен план трябва да бъдат разработени конкретни и структурни решения за двата сектора. Целта – да се постиганат по-високи приходи.
ПЕТА ЦЕЛ: Да се създаде фонд за незабавна помощ за фермерите. Търговските компании подкрепят идеята на фермерите за такъв фонд, който да помага за смекчаване на загубата на доход, причинена от коронакризата. Фондът трябва да бъде създаден за ограничен период от време. В допълнение към търговията с храни трябва да участват държавата, преработката на храни и хранителната промишленост. Публичните пари също трябва да бъдат включени във фонда. Сега трябва да се проучи как такъв фонд може да бъде създаден по сигурен от закона начин и структуриран ефективно и целенасочено и най-вече как средствата да се разпределят според нуждите и резултатите. За тази цел трябва да започнат дискусии с политици и преработватели, които са подкрепени от търговците на дребно.