Пивоварите на Европа отчетоха отново своя напредък за доброволното етикетиране на пивото с данни за съставките и енергийната му стойност по време на традиционната есенна среща на сектора в Брюксел. Според организацията информираните граждани, които взимат съзнателни решения, подобряват качеството си на живота и влияят върху обществените нагласи.
Точно преди две години всички национални асоциации на производителите на бира в ЕС, (включително Съюза на пивоварите в България – СПБ) подписаха Меморандум за разбирателство с Европейската комисия за поставяне на списък на съставките и енергийната стойност върху всички бирени опаковки до 2022 г. От Пивоварите на Европа съобщиха, че средносрочните цели за доброволното етикетиране на пенливата напитка вече са надхвърлени. 93% от бирите в ЕС имат информация за съставките, а над 45 милиарда бирени бутилки и кенове са с данни за калориите.
Българският бирен пазар също отчита успешното въвеждане на добрите практики за етикетиране. Мониторингът на СПБ показва, че всички производителите на бира в страната поставят върху бутилките и кеновете си списък на съставките, а членовете на СПБ предоставят и калорийното съдържание за 100 мл. на продуктите си. На практика това означава, че 100% от произвежданата в страната бира, а в количествено измерение над 530 милиона бирени опаковки у нас, съдържат тази информация в полза на българските потребители.
,,Пивоварите на Европа и националните бирени организации от пет години изпълняваме ангажимента си за етикетиране на произвежданите в ЕС бири. Нека подчертаем, че това не е регулаторно изискване, а доброволно изпълнение на Регламента за предоставяне на хранителна информация на потребителите (Регламент 1169/2011 на ЕС). Въпреки негативите от пандемичната обстановка, в този ангажимент на индустрията продължават да се влагат милиони евро инвестиции за изследвания, опаковки и етикети. Ние искаме клиентите ни да знаят, какво съдържат различните марки пиво и да сме максимално прозрачни и отговорни в предоставянето на тази информация.”, заяви Пиер Оливие-Бержерон, генерален секретар на Пивоварите на Европа.
В този дух на прозрачност и отговорност, Пивоварите на Европа се присъединиха и към новия европейски ангажимент за подкрепа на прехода към устойчиви хранителни системи, като подписаха Кодекс за поведение на ЕС за отговорни стопански и търговски практики в областта на храните. Този документ е ключов елемент от европейската стратегия „От фермата до трапезата”. Инициативата има за цел да стимулира производителите, преработвателите и търговците на храни и напитки да се ангажират доброволно и да комуникират информация в подкрепа на здравословното, балансирано и устойчиво хранене, включително чрез предоставяне на прозрачни продуктови данни на потребителите. А чрез подписването на Кодекса, Пивоварите на Европа, измежду които Съюзът на пивоварите в България – СПБ, изразяват своя про-активен подход в прилагането на всички европейски политики и практики в защита на потребителите. ,,В пълен синхрон с тези саморегулаторни инициативи и подходи е и актуализацията на Кодекса за отговорни търговски комуникации и етични стандарти на СПБ. В него към разширените правила за дигитален маркетинг добавяме и насоки за работа с инфлуенсъри в социалните мрежи. В глобален план от съвсем скоро те вече са част от ангажиментите за отговорни комуникации на мултинационалните бирени компании. На секторно ниво българските пивовари отново са новатори и СПБ е първата браншова организация, която въвежда правила за маркетинг с инфлуенсъри. “ коментираха от Съюза на пивоварите.