Политиката на ЕС за насърчаване консумацията на селскостопанските храни е ефикасна и изпълнява целите си, съобщават от Европейската комисия. Тя е съобразена с нуждите на хранителния сектор и е насочена към пазарните предизвикателства за откриване на нови пазари. Политиката трябва обаче да бъдае по-добре съобразена с променящите се обществени нужди, хранителни навици и политически приоритети. Това са сред изводите на публикувана от Европейската комисия „Оценка на въздействието на политиката на ЕС за насърчаване на селското стопанство на вътрешните пазари и тези в трети страни“.

Оценката на политиката на ЕС за насърчаване на селското стопанство е подкрепена от външно проучване и на база обществена консултация, изследва ефективността, уместността, съгласуваността и добавената стойност на финансирането от ЕС, прилагано между 2016 и 2019 г. Тази оценка ще даде резултат за бъдещите действия през тази година за засилване на нейния принос за устойчиво производство и потребление в съответствие с целите на стратегията „От фермата до вицилаца“.
Проучването установява, че дейностите, финансирани за рекламиране на европейските храни, допринасят ефективно за увеличаване на продажбите и потреблението на продуктите от ЕС. Цялостната подкрепа за промотиране разполага с подходящите инструменти за постигане на целите си. Интерес имат и промоционалните проргами, насочени към държави извън Общността, защото финансираните дейности повишават осведомеността и подобряват възприемането на качеството на продуктите в ЕС. Също – доприняса за износ и за осъществяване на бизнес контакти между хранителния бизнес.
Авторите на изследването не откриват големи несъответствия с други политики на ЕС, включително в областта на здравеопазването, климата, околната среда и развитието на районите.
Бюджетът на промоционалната хранителна програма се разпределя за кампании, които са в съответствие с амбициите на европейската зелена сделка и със стратегията „От фермата до вицилаца“.