Според Центъра за анализ на държавните земеделски продукти в Москва, Русия е продала около 295 000 тона птиче месо на външните пазари през 2020 г. Износът е донесъл приходите от около 427.2 милиона щатски долара (358,2 милиона евро), което е с 31% повече отколкото през предходната година. Най-важните пазари за страната са Китай, Индонезия и Малайзия.

pileshko-meso

Промишленото производство на птиче месо се развива най-интензивно и в момента е най-конкурентоспособният сектор в руската преработвателна промишленост, особено с оглед на големия му експортен потенциал и нарастващото търсене на световния пазар. В това отношение се счита, че сегашният дял на износа от 6% е все още твърде нисък.
Китай е най-перспективният чужд пазар за домашни птици, но индонезийските и малайзийските пазари все още не са обхванати в достатъчна степен от руските износители. Високата зависимост от вноса на яйца за люпене обаче остава най-големият проблем в този производствен сектор.

By AGROSEKTOR.BG

Агросектор е информационен сайт, специализиран за селското стопанство, аграрната култура и земеделския бизнес.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.