Според експерти консумацията на млечни продукти в домакинствата по време на пандемията във Великобритания се е увеличила и е налице предпазлив оптимизъм за
бъдещето на пазара. Ръстът е обусловен от увеличените покупки на хранителни стоки с 10%. Консумацията на сирена е нараснала с 15,7%. Продажбите на кисели млека
нарастват с 4,7%, а на масла на 16%.
За периода 2021-2026 г. световният пазар на сирена се очаква да има ръст около 7% годишно, достигайки 105 млрд. US$. Основни двигатели на растежа са: разрастването на веригите за бързо хранене; нарастването на доходите и промяната във вкусовете на големи пазари, като Китай и Индия; развитието на модерната търговия и съоръжения за съхранение на продукция; модерният маркетинг.
Основните произвеждани в България продукти са кашкавал и бяло саламурено сирене и дали българските износители ще могат да се възползват от ръста на световния пазар, зависи от осигуряване на маркетингови количества, от способността да се подобри ценовата конкурентост, да се поддържа качеството и да се работи върху асортимента и вида на продуктите с оглед на потребителските тенденции.