Като превенция на кризи и за по-дълго съхранение, германците пълнят фризерите си. Индустриалната асоциация отчита значително увеличение на продажбите. Те обаче усещат и последствията от работата от вкъщи.
В Германия все по-често са посягали към замразените храни в периодите на ограничения заради коронавируса. Браншовата асоциация на германския институт за замразени храни отчита увеличение от 7,5% за 2020 г. Картофените продукти, зеленчуците, рибата и готовите ястия за консумация са особено търсени, като всеки сектор отбелязва двуцифрени темпове на растеж. Печените изделия се увеличиха с 9%.
Индустрията на замразените храни расте от години. Според браншовиците всеки германец е консумирал средно 46,9 кг замразени стоки през 2019 г. Продадени са общо 3,83 милиона тона, като компаниите генерират продажби в размер на 15,4 милиарда евро.
Въпреки това Асоциацията посочва сериозните последици от блокирането за компаниите. Тъй като те обикновено реализират повече от половината от бизнеса си на пазара извън дома – т.е. с трапезарии, ресторанти, места за отдих и заведения за бързо хранене, има значителни загуби от продажби. Но с нарастващата тенденция за работа от дома ще окаже влияние върху гастрономическите предложения, компаниите ще трябва да отговорят на това с нови продукти и концепции.